
Wat je toe komt, komt
Wil je meer, dan maak je schuld
Tenzij je ontbreekt
ALS HET WARE NIET DÁÁR
Ons zijn keukenapparaten beloofd, maar stress blijft maar Ons zijn computers beloofd, minder zorgen, is het waar Ons zijn robots beloofd, van slaafse arbeid niet gewaar Ons zijn 3e-wereldlanden beloofd, goed = koop = waar Ons zijn inzichten beloofd, liever bevestigend dan waar Ons is veiligheid beloofd, dus groeit de angst voor gevaar Ons leven moet lang duren, maar “te duur” een bezwaar Ons is competitie beloofd, van externe kosten ongewaar Ons is het goede beloofd, vele pixeltjes waar ik naar staar Ons is geluk=méér beloofd, dus na een halve eeuw... raar -------------------------------------------------------------------------- + Is er al genoeg beloofd? Is een toekomstbeeld ooit waar? |
WAT-NIET-IS VERGT ONDERHOUD
Jemig, wat een hoop te doen vandaag
Nou, éérst even rustig tijd voor mezelf
O jee... een file, als ik maar op tijd kom
Pfff... sorry guys, slome vrachtwagens
Maar... geweldig toch, dat ik er nu ben!
---------------------------------------------- +
'ik' 'ik' 'ik' 'ik' 'ik', uit angst niet te 'zijn'
MISPOES
U heeft zich nogal onbehoorlijk moeten haasten?
Hoe veel momenten was U haast niet aanwezig?
Aan het turen naar een negatief toekomstbeeld?
Een fikse uitbrander, want 28,51 minuten te laat?
Ach, kan gebeuren, geen probleem
Mááárr, U heeft 99,31% van Uw hier-en-nu gemist
@!#!&!*$ %^**!@#* &@!^%#~ *!#??
LERAAR
Misschien is er eindelijk een diepe, serieuze wens is om te weten “wie ben ik?”
Een klein stukje daarvan is vatbaar in woorden, rationeel, daar kun je over lezen
Een ander gedeelte heeft te maken met gevoelens, eh… dat ligt dus wat subtieler
Een leraar kan dan iets doen, of laten, waardoor een onverkend gevoel actief wordt
Misschien zeg je “aháá, nu merk ik het”. Maar meestal “flikker op, dit voelt niet goed”
Het grootste deel van jou, deep-down, daar zijn überhaupt nauwelijks woorden voor
Dan kan hij iets doen* of laten* waardoor er heel subtiel… bzzz of rrrrr of.... eh… tja
Misschien zeg je "aháá, dus dit is het". Maar doorgaans ‘flikker op, dit is ráár”
Je hele intellect kan ingezet worden om een geliefd zelfbeeld te redden
Oordelen is bijzonder effectief ter voorkoming van verdieping
That's ok. Heroverweeg je vraag. Wat wil je werkelijk?
Maar hét antwoord is irrationeel, woordeloos
In feite her- ont- dekken van jeZelf
In feite ontdek je waarheid
Want er is alleen Zelf
Je bent al één**
*) Beter gezegd: iets resoneert tussen jou en hem***, want
**) een echte leraar ervaart geen verschil tussen jou en hem
***) Niet anti-feministisch bedoeld, daar zijn operatietjes voor
FACTUUR Noodreparatie Zelfbeeld
Spoedbehandeling noodoproep…………………………………………………… 42,00
Onderhoud van het idee ‘’ik ben niet goed genoeg’’………………… 71,00
Onderhoud van het idee ‘’ik ben wel goed genoeg’’……………… 195,00
Demontage, aansluitpunten herstellen, afwerking………………… 90,00
Correctie dubbele boekhouding…………………………………………………. 200,01
Als-dan strategieën aanpassen…………………………………………………… 44,00
Fijnafstelling lagere algehele gevoeligheid……………………………… 21,50
Bijwerken risicoprofiel en vermijdingsdrag…………………………… 120,00
Cool Reboot & Stealth Recovery procedure……………………………… 120,00
Voordringkosten en afstandelijkheidstoeslag………………………….. 99,95
------------------------------------------------------------------------------- +
Subtotaal verrichte egospoedherstelwerkzaamheden……….. 1003,46
Stamgastkorting 22%……………………………………………………………………. -220,76
BTW (belasting tegenstrijdig winstoogmerk) ………………………… 108,21
------------------------------------------------------------------------------- +
Totale kosten*……………………………………………………………………………………. 891,21
*) Reeds afgeschreven van uw levensenergierekening
ONDER WIJS
En onderwijzer stuurt aandacht naar wat er onder ogen komt
Een wijze stuurt aandacht terug: Wie kijkt door je ogen?
Hersenen, binaire signalen, beeldverwerking, dus?
En wie ervaart die neurologische impulsen?
Is een mens eigenlijk een soort robot?
Een tamelijk complexe automaat?
Geen aanwijsbare ervaarder?
Wie het ECHT wil weten
met een en al focus
komt er achter
Reactie schrijven